ΤΟ 4ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΑΙΓΑΛΕΩ ΣΤΗΝ CATANIA ΤΗΣ ΣΙΚΕΛΙΑΣ

Στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος COMENIUSπολυμερούς σχολικής σύμπραξης με δέκα χώρες στο σύνολό τους με θέμα: «Artsnapshotsofthepastandpresent» (Στιγμιότυπα τέχνης στο παρελθόν και το παρόν), , στο οποίο συμμετέχει το 4ο Δημοτικό Σχολείο Αιγάλεω, πραγματοποίησε την 6η επίσκεψη αυτή τη φορά στην Ιταλία και πιο συγκεκριμένα στην Catania.

Την Κυριακή 16/11/2014 αναχωρήσαμε για την πέμπτη συνάντηση του προγράμματος για την πόλη Catania, πιο συγκεκριμένα ο διευθυντής του σχολείου μας Ανδρέας Δούμας και η δασκάλα Ζούγρα Θεώνη.

Το πρωί της Δευτέρας συναντηθήκαμε στο  σχολείο  της πόλης. Μας υποδέχτηκαν θερμά  η διευθύντρια, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου και οι μαθητές του σχολείου. Μετά από μια σύντομη ομιλία της διευθύντριας, πήγαμε στο αμφιθέατρο του σχολείου όπου παρακολουθήσαμε μια υπέροχη μουσική παράσταση και δύο εξαιρετικά θεατρικά από τους μαθητές του σχολείου. Ύστερα έγινε παρουσίαση από την προηγούμενη επίσκεψη στην Πορτογαλία. Ακολούθησε ένα πρόχειρο γεύμα και μια απογευματινή βόλτα στους δρόμους και το παλιό λιμάνι της Κατανίας. Επιστρέψαμε στο σχολείο όπου ανταλλάξαμε αναμνηστικά δώρα και ενημερωθήκαμε για τη συνέχεια του προγράμματος. Κατόπιν παρακολουθήσαμε τους εκπαιδευόμενους μαθητές στη μαγειρική αφού το σχολείο έχει και επαγγελματική κατεύθυνση να παρασκευάζουν τοπικά φαγητά όπως πίτσες και αραντσίνι. Στη δραστηριότητα αυτή μετείχαν και οι εκπαιδευτικοί εταίροι του προγράμματος. Στο τέλος παρατέθηκε δείπνο με παραδοσιακά φαγητά της Σικελίας και επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο.

Την Τρίτη επισκεφθήκαμε με τρενάκι της πόλης το ιστορικό κέντρο της πόλης. Ξεναγηθήκαμε στο κάστρο Ursino και στο μουσείο Bellini. Κατόπιν επισκεφθήκαμε το δημαρχείο της πόλης όπου μας υποδέχθηκε ο δήμαρχος και άλλοι τοπικοί φορείς. Μετά από σύντομους χαιρετισμούς ξεναγηθήκαμε στους χώρους του δημαρχείου. Στη συνέχεια ξεναγηθήκαμε στον κήπο Bellini και στο μοναστήρι Benedetinni που λειτουργεί σήμερα σαν Πανεπιστήμιο. Κατόπιν επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο.

Το πρωί της Τετάρτης ξεκινήσαμε για το ηφαίστειο της Αίτνας. Αρχικά πραγματοποιήσαμε ένα ενδιάμεσο σταθμό σ ένα κέντρο ενημέρωσης επισκεπτών και ενημερωθήκαμε από ηφαιστειολόγους για το ηφαίστειο ενώ παρακολουθήσαμε και σχετικά video. Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε τους κρατήρες Silvestri και σ ένα καταφύγιο. Εκεί το τοπίο ήταν σεληνιακό. Υπέροχη δε ήταν η αίσθηση του απόκοσμου και του μυστηριακού συνάμα. Κατόπιν φτάσαμε σε μια υπέροχη καταπράσινη κωμόπολη την Zafferana, ένα αλσύλλιο όπου ήταν στημένο ένα παραδοσιακό σισιλιάνικο χωριό όπου μας περίμενε ζεστή φιλοξενία με πρόχειρο γεύμα με τοπικά φαγητά. Συνεχίσαμε σε μια οικογενειακή μικρή μονάδα παραγωγής κρασιού και μελιού όπου γευτήκαμε προϊόντα της εξαιρετικής αυτής επιχείρησης. Μετά από μια σύντομη βόλτα στην πλατεία και τους δρόμους της κωμόπολης επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο.

Την Πέμπτη το πρόγραμμα περιλάμβανε εκδρομή στην περιοχή Συρακούσα. Μια πανέμορφη πόλη που μύριζε Ελλάδα, μια περιοχή που αναφερόταν ως MagnaGrecia ή ελληνικά Μεγάλη Ελλάδα, μ ένα εξίσου καταπληκτικό αρχαιολογικό πάρκο αλλά και ένα θαυμάσιο αρχαίο θέατρο. Μετά από πολύωρη ξενάγηση επισκεφθήκαμε ένα όμορφο υπαίθριο χώρο που λεγόταν OasidelPapiro και ήταν γεμάτος από πλούσια βλάστηση, μικρά ζωάκια και πάρα πολλά φυτά «πάπυρος» που κυριαρχούσαν παντού. Αφού είδαμε πως φτιάχνεται το χαρτί πάπυρος επισκεφθήκαμε το μουσείο της πόλης PaoloOrsi με πάρα πολλά αγάλματα και άλλα εκθέματα με άρωμα Ελλάδας. Κατόπιν βρεθήκαμε σε κοντινή πόλη-νησί την Ορτίγια το πρώτο μέρος που εγκαταστάθηκαν οι ελληνικές αποικίες , ξεναγηθήκαμε στους δρόμους της πόλης, στην εκκλησία SantaLucia και επιστρέψαμε νωρίς στη βάση μας. Το βράδυ μας παρατέθηκε επίσημο δείπνο σε εστιατόριο της Κατάνιας προσφορά του σχολείου, γευτήκαμε παραδοσιακές γεύσεις, τραγουδήσαμε τοπικά τραγούδια και χορέψαμε τοπικούς χορούς (ταραντέλα).

Το πρωί της Παρασκευής βρεθήκαμε στο γυμνάσιο της πόλης, χωριστήκαμε σε ομάδες, χορού, μουσικής, ζωγραφικής και σού συμμετείχαμε ενεργά σ ένα απ αυτά στη συνέχεια παρουσιάσαμε στους υπόλοιπους εταίρους ότι δημιουργήσαμε. Συνεχίζοντας το πρόγραμμά μας έγιναν οι παρουσιάσεις σχετικά με το θέμα μας; Σχετικά με αυτή τη συνάντηση που ήταν μεταφορικά μέσα. Στη συνέχεια αναλύσαμε το πρόγραμμα μας για τη δική μας συνάντηση στην Αθήνα και το Αιγάλεω 19-23/1/2015 και έγινε προβολή ενός βίντεο του Υπουργείου Πολιτισμού με τα αξιοθέατα και τις ομορφιές της χώρας μας αφήνοντας όλους τους εταίρους μας ενθουσιασμένους και ανυπόμονους να βρεθούν στην Ελλάδα. Στη συνέχεια δόθηκαν οι βεβαιώσεις παρακολούθησης της συνάντησης και επισκεφθήκαμε το AciCastelo και AciTrezza μαγευτικά παραθαλάσσια μέρη με τη λάβα να έχει φτάσει μέχρι τη θάλασσα. Χαρακτηριστικό δε της περιοχής είναι ένας βράχος στη θάλασσα που λέγεται ότι τον είχε πετάξει ο κύκλωπας Πολύφημος. Επιστρέψαμε στο σχολείο και έληξε η 6η συνάντηση δίνοντας ραντεβού στην Αθήνα, στο Αιγάλεω και το 4ο Δημοτικό Σχολείο Αιγάλεω την 19η Ιανουαρίου 2015 με θέμα αυτή τη φορά «επαγγέλματα».

Το πρωί του Σαββάτου αναχωρήσαμε από την Catania  για την Αθήνα, με ενδιάμεσο σταθμό τη Ρώμη.