ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ 4ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΙΓΑΛΕΩ

 

 

 

 

 

EPAG 6

 

 

 

 

Εκπαιδευτικά προγράμματα και δραστηριότητες

 

 

Πρόγραμμα "Επαγγελματικές προοπτικές"

 

 

Στο πλαίσιο της "Αγωγής Σταδιοδρομίας" πραγματοποιήθηκε το πρόγραμμα "Επαγγελματικές προοπτικές". Αρχικά, χρησιμοποιήθηκαν παιδαγωγικές μέθοδοι διερεύνησης των χαρακτηριστικών της προσωπικότητας των μαθητών, ώστε να συνδεθούν με πιθανές επαγγελματικές ικανότητες. Κατόπιν, οι μαθητές επέλεξαν επαγγέλματα της αρεσκείας τους, αναζητώντας τις συγκεκριμμένες ικανότητες του κάθε επαγγέλματος, συνθήκες εργασίας, προοπτικές στο χώρο εργασίας, σπουδές. Πήραν συνεντεύξεις από διάφορους επαγγελματίες, ώστε να έχουν και μια σύγχρονη και έγκυρη άποψη, πέραν των διαδικτυακών πληροφοριών. Επισκεφτήκαμε τα Τ.Ε.Ι Αθήνας ως βιωματική εμπειρία πανεπιστημιακού χώρου και ως επαγγελματικό προσανατολισμό μέσα από τα διάφορα επίπεδα σπουδών. Τέλος, το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε δίνοντας έμφαση στις δεξιότητες επικοινωνίας. Γι’ αυτό επισκεφτήκαμε το κέντρο "Άρηξις" με θέμα "τρόποι επικοινωνίας". Το πρόγραμμα παρουσιάστηκε στο σχολείο, όπου οι μαθητές παρουσίασαν μέρος της εργασίας τους. Η ομάδα αποτελούνταν από 25 μαθητές Β΄και Γ΄Γυμνασίου.

 

Υπεύθυνες προγράμματος

 

κ. Πολυχρονιάδου Π. και κ. Σταυρουλάκη Μ.

 

 

EPAG 1

 

 

EPAG 2

 

 

 

EPAG 3

 

 

EPAG 4

 

 

EPAG 5

 

 

 

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΑΝΑΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΗ ΦΥΣΗ

 

Στο πρόγραμμα αυτό γίνεται μια ιστορική αναδρομή για την εμφάνιση της έννοιας της αναλογίας και μια προσπάθεια να εξηγηθεί το πώς αυτή εξελίχθηκε και εκφράστηκε μέσω μαθηματικών σχέσεων. Επίσης περιγράφονται και μερικές ενδιαφέρουσες αναλογίες που φαίνεται να επιλέγει η ίδια η φύση σε πολλές περιπτώσεις σε διάφορες διαδικασίες εξέλιξής της . Η έννοια της αναλογίας χρησιμοποιείται από όλους μας στην καθημερινή ζωή, πολλές φορές χωρίς να συνειδητοποιούμε τη βαθύτερη σημασία και αξία της. Μια λίγο πιο προσεκτική ματιά δείχνει ότι οι αναλογίες εμφανίζονται παντού γύρω μας. Η σωστή επιλογή τους καθορίζει π.χ. στη μαγειρική ή ζαχαροπλαστική τη διαφορά μεταξύ νόστιμου ή άνοστου, γλυκού ή πικρού, στη Μουσική τη διαφορά μεταξύ μουσικής αρμονίας ή κακοφωνίας, στην αρχιτεκτονική τη διαφορά μεταξύ καλαισθησίας και κακοτεχνίας κ.ο.κ Όλες αυτές οι αναλογίες διαφόρων μεγεθών περιγράφονται και μελετώνται χρησιμοποιώντας μαθηματικές σχέσεις ( μεαριθμητικές αναλογίες). Ζούμε σε έναν κόσμο που δεν μπορεί να νοηθεί χωρίς έναν παράλληλο κόσμο από αριθμούς και αριθμητικές αναλογικές εκφράσεις που τον περιγράφουν όπως πρώτοι συνειδητοποίησαν ο Πυθαγόρας και οι μαθητές του (Πυθαγόρειοι). Πρώτοι λοιπόν οι Πυθαγόρειοι συνειδητοποίησαν ότι οι αριθμητικές αναλογίες είναι οι μέθοδοι που επιτρέπουν στην ουσία του Κόσμου να πάρει διάφορες μορφές με απεριόριστες δυνατότητες. Η κατάλληλη επιλογή τους καθόριζε την αίσθηση του ωραίου και αρμονικού. Αυτές καθορίζουν ακόμα και τις σημασίες που δίνουμε σε ότι είναι όμορφο και ιερό ακόμα και στην έννοια της δικαιοσύνης. Οι Πυθαγόρειοι απέδιδαν δικαιοσύνη όπως μας πληροφορεί ο Αριστοτέλης αναλογικά και με κριτήρια όχι απόλυτης, άλλα σχετικής ισότητας αναζητώντας την βέλτιστη λύση. Οι μαθηματικές αναλογίες πέρα από την πρακτική τους αξία στην καθημερινότητα μας εμφανίζονται πολλές φορές με ένα μυστηριώδη τρόπο μέσα στη φύση και στις τέχνες και τον πολιτισμόι. Επηρέασαν πολλές φορές στο παρελθόν και από ότι φαίνεται θα συνεχίζουν να επηρεάζουν και στο μέλλον ανθρώπινες απόψεις και συμπεριφορές παίζοντας ένα σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη του ανθρώπινου πολιτισμού.

 

 

ΜΟΥΣΕΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΔΩΝ

 

 

HRA 1

 

 

 

HRA 2

 

 

HRA 3

 

 

HRA 4

 

 

HRA 5

 

 

HRA 6

 

 

Πολιτιστικό πρόγραμμα "Πορεία σε πέτρινα μονοπάτια"

 

 

Το 4ο Γυμνάσιο Αιγάλεω το σχολικόέτος 2016-17 συμμετείχε με το πολιτιστικό πρόγραμμα "Πορεία σε πέτρινα μονοπάτια" σε δίκτυο σχολείων, που αποτελούν το 1ο, 4ο και 9ο Γυμνάσιο Αιγάλεω, καθώς και το 16ο Γυμνάσιο Περιστερίου. Το δίκτυο χωρίστηκε σε τέσσεριςάξονες από τους οποίους το 4ο Γυμνάσιο ανέλαβε εκείνον της τέχνηςΟι υπόλοιποι άξονεςήταν: τα ιστορικά μονοπάτια, της προσφυγιάς και της αυτογνωσίαςΣτο πλαίσιο αυτών των προγραμμάτων τα παιδιάόλων των σχολείων έπαιξαν στο άλσος του  Μπαρουτάδικου το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού. Στόχοςήταν η γνωριμία και η ανάπτυξη της ομαδικότητας και της συνεργασίας.  Επιπλέον, το 4ο Γυμνάσιο επισκέφτηκε και περιηγήθηκε στα μονοπάτια του Φενεού στην ορεινή Κορινθία με καθηγητές του προγράμματος και με επαγγελματία ορειβάτη. Η τελική παρουσίαση του προγράμματος θα γίνει την Παρασκευή 9/6 στις 8:00μμ στο Κέντρο Πολιτισμού “Ελληνικό Μολύβι”.

 

 

MONO 1

 

 

MONO 2

 

 

 

MONO 3

 

 

MONO 4

 

 

MONO 5

 

 

MONO 6

 

 

MONO 7

 

 

Υπό τους ήχους της μουσικής των ταινιών του WaltDisney

 

Στις 30/05/2017 η εκπαιδευτική κοινότητα του 4ου Γυμνασίου έκλεισε μελωδικά την περίοδο των μαθημάτων της φετινής χρονιάς. Ο καθηγητής της μουσικής π. Δημήτριος Κατσουρός συντόνισε τους μαθητές που παρουσίασαν δρώμενο, τραγούδησαν, χορογράφησαν, χόρεψαν και αυτοσχεδίασαν υπό τους ήχους της μουσικής των ταινιών του WaltDisney. Όταν η μουσική διασταυρώνεται με τον αυθορμητισμό, την ευρηματικότητα και το μεράκι, το αποτέλεσμα…απογειώνει!

 

 

DISNE 1 

 

 

DISNE 2

 

 

DISNE 3

 

 

 

DISNE 4

 

 

DISNE 5

 

 

DISNE 6