3ο ΓΕΛ ΑΙΓΑΛΕΩ

ΕΝΑ ΤΡΙΗΜΕΡΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΟΝΤΙΚΗ ΑΝΔΡΟ

AG.MARINA ARXIKH

Η ομάδα του 3ου ΓΕΛ ΑΙΓΑΛΕΩ, που συμμετέχει στο εγκεκριμένο πολιτιστικό πρόγραμμα “Κείμενα εν κινήσει” & “Δημιουργία μιας θεατρικής παράστασης” πραγματοποίησε εκπαιδευτική εκδρομή στην ΑΝΔΡΟ, από 15-17/4/2016.
Σκοπός της επίσκεψης ήταν να περιηγηθούμε στο νησί, ανακαλύπτοντας τις τοποθεσίες που έγιναν τα γυρίσματα της ταινίας “Μικρά Αγγλία” του Παντελή Βούλγαρη, να γνωρίσουμε το νησί και της ανθρώπους που πλαισιώνουν τόσο το αριστουργηματικό μυθιστόρημα της Καρυστιάνη, όσο και την εκπληκτική ταινία του Βούλγαρη, ώστε να μπορέσουν οι μαθητές να βιώσουν το κλίμα του νησιού και των ανθρώπων και να κατανοήσουν της ήρωες και το δράμα της.
 Πρώτη στάση η Παλαιόπολη, όπου είδαμε από ψηλά της καταρράκτες, το Παλιό Λιμάνι, βυθισμένο πια στη θάλασσα, και το χώρο των ανασκαφών. Στη συνέχεια, αποβιβαστήκαμε στη χώρα της Άνδρου για να περιηγηθούμε στα σοκάκια και να ανακαλύψουμε τα σημεία που καταγράφονται στην ταινία “ Μικρά Αγγλία”. Πρώτη στάση η Καΐρειος βιβλιοθήκη και απέναντι η πλατεία με το ίδρυμα Κυδωνιέως. Δεύτερη στάση το μουσείο της Σύγχρονης Τέχνης, του Βασίλη και της Ελίζας Γουλανδρή, το οποίο εξακολουθεί να συμβάλλει στην προώθηση της μοντέρνας και σύγχρονης τέχνης, ελληνικής και διεθνούς, και να προσφέρει έμπρακτα τη δική του δημιουργική πρόταση στους σύγχρονους εικαστικούς προβληματισμούς.  Στη συνέχεια κατηφορίσαμε για την πλατεία του Αφανούς Ναύτη και την καμάρα με το μεσαιωνικό κάστρο, όπου οι μαθητές έκαναν και δραματοποίηση σκηνών από την ταινία. Στο δρόμο για το ξενοδοχείο περπατήσαμε και στην παραλία του Νημποριού όπου έγιναν κι εκεί κάποια γυρίσματα.
Το Σάββατο το πρωί ξεκινήσαμε την περιήγησή της στο εσωτερικό του νησιού. Δυστυχώς, τα περισσότερα από τα μέρη που καταγράφονται στην ταινία δεν είναι προσβάσιμα από το οδικό δίκτυο κι έτσι μπορούσαμε να τα δούμε μόνο από ψηλά και να τραβήξουμε κάποιες φωτογραφίες: τα Γυάλια, τη βραχοσπηλιά στο Συνετί, τη Θεοτόκο και της Όρθιες Πέτρες. Είχαμε την εξαιρετική εμπειρία να διασχίσουμε το μονοπάτι και να φτάσουμε στα Διποτάματα, σε μια διαδρομή απίστευτης φυσικής ομορφιάς. Στο χωριό Μένητες ανακαλύψαμε της καταρράκτες και θαυμάσαμε της πηγές με το νερό που αναβλύζει μέσα από της κεφαλές των λιονταριών. Επισκεφτήκαμε και το μοναστήρι της Αγίας Μαρίνας και απολαύσαμε τη φιλοξενία του ηγούμενου στο Αρχονταρίκι της μονής.
Το Σάββατο το απόγευμα ζήσαμε την εξαιρετική εμπειρία μιας από της σημαντικότερες εκδηλώσεις του νησιού: το πανηγύρι της Θεοσκέπαστης με την περίφημη λαμπαδηδρομία, που καταγράφεται και στην ταινία.
Την Κυριακή το πρωί ανηφορίσαμε για το χωριό Σάρισα με το εμφιαλωτήριο που λειτουργεί από το 1929. Ακολουθήσαμε το μονοπάτι που, μέσα από μια καταπράσινη διαδρομή, μας οδήγησε στον καταρράκτη του ποταμού Πυθάρα. Στο δρόμο της επιστροφής για το λιμάνι, κάναμε στάση στο  γραφικό Μπατσί. Στο Γαύριο αποχαιρετήσαμε την Άνδρο και πλεύσαμε για τη Ραφήνα.
Η επιλογή της Άνδρου, προορισμού με ιδιαίτερη εκπαιδευτική αξία, (πολιτιστική, αρχαιολογική, ιστορική, οικολογική), έδωσε τη δυνατότητα στους μαθητές να καλλιεργήσουν την κοινωνικότητά τους, να ψυχαγωγηθούν και να εξασφαλίσουν πλούσιες εμπειρίες.

Γεωργία Λιάλιαρη, φιλόλογος

Πηγή Δημοσίευσης:

Εβδομαδιαία εφημερίδα

«ΑΙΓΑΛΕΩ Η πόλη μας»,
φύλλο 474 (Τετάρτη 4/5/2016)