ΥΠΟΨΗΦΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ

ΜΑΡΙΑ ΒΕΚΡΗ

 

ΔΗΜ. ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ "ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΚΑΙ ΤΗ ΠΟΛΗ"

ΥΠ. ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΑΝΝΑΚΗΣ

 

 

 

 Tι σας φέρνει ως υποψήφια στις δημοτικές εκλογές του δήμου μας, κ. Βεκρη?

Αίσθημα βαθειας υποχρέωσης απέναντι σ' αυτό τον τόπο που μεγάλωσα. Ανεξάρτητα του πόσο συναισθηματικό ακούγεται, αυτό είναι το αίσθημα που οδηγεί τα βήματα μου σ' αυτη μου την απόφαση. Εδώ σ'αυτες τις γειτονιές έπαιξα (τότε παίζαμε στους δρόμους, θα θυμάστε), εδώ έκανα τις πρώτες μου φιλίες, εδώ πήγα σχολείο (πολύ σημαντική για μένα εμπειρία, απ' ο,τι ίσως μαντεύετε και από την υπόλοιπη διαδρομή ζωής που ακολούθησα).
Ήταν, λοιπόν, εδώ που θέλησα να δουλέψω ως νεαρή καθηγήτρια, αφήνοντας κάποια μεγάλης φήμης εκπαιδευτήρια, γιατί απλούστατα για μένα εδώ είχε νόημα να προσπαθήσω. Ήταν με τα παιδιά της Αγίας Βαρβάρας που ένοιωθα συγγένεια ψυχική. Αυτά τα παιδιά ήθελα να παω στην Ακρόπολη, για παράδειγμα. Σ' αυτά τα παιδιά είχε για μένα νόημα να γνωρίσω το θέατρο.
Κι ήταν αυτά τα παιδιά, που μου ανταπέδωσαν με όλη τους την ψυχή την αγάπη που πήραν στη μεταξύ μας σχέση. Αυτή η αγάπη τους ενέπνευσε όλη μου την κατοπινη διαδρομή σε σπουδές και καριέρα. Κι ακόμα με εμπνέει...
Όσο κι αν ακούγεται ρομαντικό, για αυτά τα παιδιά και για τα παιδιά τους, για όλα τα «παιδιά» του Δήμου μας κατεβαίνω στις δημοτικές εκλογές. Τότε τους έλεγα “Εσείς πρέπει να μάθετε γράμματα! Γιατί η μόρφωση θα είναι η δύναμη σας” και τώρα θέλω να θυμίσω σ' αυτούς και να πω σ' ολους κι όλες πως τούτη τη δύναμη πρέπει να την κάνουμε δράση, να την κάνουμε ζωή, για να μην είμαστε έρμαια των καιρών και θύματα των καταστάσεων.

 

 Έχετε πράγματι μεγάλη διαδρομή σε σπουδές κι εμπειρία εκπαιδευτική...

Είναι και τα χρόνια πολλά ...( γέλια). Ναι, πράγματι. Στην εκπαίδευση βρήκα το νόημα για τη ζωή μου. Όλα τα υπαγόρευσε η αίσθηση ότι σ'αυτο το χώρο μπορώ να προσφέρω, ότι εδώ είμαι χρήσιμη. Κι έτσι ευτύχησα να ζήσω εμπειρίες καθοριστικές για τη ζωή μου. Κι έρχεται τώρα το αίσθημα του χρέους. Να ανταποδώσω τα οφειλόμενα. Ό,τι με δίδαξαν τα πολλά χρόνια “στα θρανία”, η μεγάλη εμπειρία μου στη διδασκαλία και στη συμβουλευτική, το απόσταγμα από την πολύχρονη εκπαιδευτική έρευνα, οι συμμετοχές στα ευρωπαϊκά συνέδρια και οι διεθνείς συνεργασίες. Να συμβάλλω να γίνουν δράσεις και παρεμβάσεις που θα ωφελήσουν. Ειδικά υπό τις παρούσες συνθήκες....

 

 Θέλετε να μας πείτε πιο συγκεκριμένα ?

Τις θέσεις της δημοτικής κίνησης “Συμπαράταξη για τον Άνθρωπο και την Πόλη”, με πολίτες αριστερούς, αντιστασιακούς, δημοκράτες, ανένταχτους, προοδευτικούς τις έχει διατυπώσει ήδη ο υποψήφιος δήμαρχος κ. Γεωργιαννάκης. Θα αναφερθώ έτσι στις αρχές, τη φιλοσοφία και το όραμα που υπαγορεύει τους στόχους μας, σε ό,τι αφορά στην εκπαίδευση και στην παιδεία. Εμείς θεωρούμε την παιδεία εργαλείο χειραφέτησης, ενδυνάμωσης κι απελευθέρωσης. Και για τούτο θα προσπαθήσουμε να φτάνει σε όλους και όλες τούτο το αγαθό, χωρίς αποκλεισμούς κι εμπόδια- λαμβάνοντας υπόψη μας και τα λεγόμενα 'εσωτερικά' εμπόδια, όπως είναι για παράδειγμα η έλλειψη προοπτικής που βιώνουν τα παιδιά των φτωχών κυρίως οικογενειών, η ανυπαρξία στόχων και άρα κινήτρων, η φτώχεια και οι προτεραιότητες που θέτουν οι επιτακτικές για την επιβίωση ανάγκες, η απελπισία, η έλλειψη ευκαιριών, η αποθάρρυνση, κλπ κλπ.

 

Μπορεί ο Δήμος να βοηθήσει σ' αυτό?

Αν δεν μπορεί ο Δήμος, δεν μπορεί κανένας άλλος. Για μας ο Δήμος είναι η μικρή μας κυβέρνηση που θα λειτουργήσει αντισταθμιστικά σε όσες αδικίες, κενά, παραλείψεις σκόπιμες ή μη, όσες ιδιαίτερες για τον δικό μας τόπο ανάγκες αφήνει ακάλυπτες η κεντρική διοίκηση, σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο. Γιατί εμάς μας πονάει τούτη η υπόθεση. Εμάς ενδιαφέρει.

Όταν μιλάμε για εκπαίδευση και παιδεία δεν μιλάμε μόνο για την τυπική εκπαίδευση στο σχολείο, που βάλλεται ανελέητα τούτο τον καιρό, αλλά και για την παιδεία σε όλες της τις μορφές (τυπική, άτυπη, μη τυπική: εκπαίδευση ενηλίκων, εκπαίδευση γονέων, ενδυνάμωση εφήβων, στήριξη γυναικών, προετοιμασία για τις κάθε τύπου 'μεταβάσεις' στη ζωή, ακόμα και κατά τη διάρκεια της ανεργίας κλπ κλπ). Υπό αυτόν τον ευρύτερο ορισμό, η παιδεία στο δήμο μας είναι για μας η πρώτη μας προτεραιότητα. Έτσι, εκτός από την πάσης φύσεως στήριξη στα σχολεία μας και στην ουσιαστική συνεργασία με όλη τη σχολική κοινότητα (εκπαιδευτικούς, γονείς και παιδιά), εμείς θα φροντίσουμε να μετατρέψουμε το Δήμο μας σε ένα ζωντανό εργαστήριο ζωής και εν τέλει σε ένα “Σχολείο Δημοκρατίας”.

 

 Τι εννοείτε “Σχολείο Δημοκρατίας”? Δώστε μας ένα παράδειγμα.

Θα αναφερθώ σε μια δράση που είχαμε την ευκαιρία να ζήσουμε όλοι οι συμμετέχοντες/ουσες στην ανοικτή εκδήλωση για την Παιδεία που οργάνωσε πρόσφατα η “Συμπαράταξη για τον Άνθρωπο και την Πόλη”. Σ' αυτη την διαβούλευση, που είχα την τιμή να συντονίσω, οι πολίτες του Δήμου μας συζήτησαν και ανέδειξαν τις πραγματικές ανάγκες που θεωρούν σημαντικές για την εκπαίδευση στο Δήμο μας και -κυρίως- τις προτάσεις και τις δράσεις, με τις οποίες θα διεκδικήσουν την επίλυσή τους.
Αυτή είναι η δική μας άποψη για τη Δημοκρατία- και για την εκπαίδευση στη Δημοκρατία. Για τούτο θα προσπαθήσουμε να δυναμώσουμε τη φωνή του πολίτη, να εξασφαλίσουμε το δικαίωμα του να έχει λόγο και να εκφράζει τις ανάγκες του, καλύτερα από τους οποίους αυτόκλητους “Σωτηρες” του. Στις δεσμεύσεις μας είναι η δημιουργία θεσμών και δομών που θα εξασφαλίσουν αυτή τη δυνατότητα σε όλους/ες μέσα από συνελεύσεις, συμμετοχικές διαδικασίες, συμβούλια με ουσιαστικό ρόλο, θεματικές επιτροπές. Θέλουμε να δημιουργήσουμε τις μορφές και τα όργανα συμμετοχής στα κέντρα λήψης των αποφάσεων. Η εκπαίδευση όλων μας μέσα από αυτές τις διαδικασίες και γι αυτές τις διαδικασίες θα δώσει νόημα στην έννοια του ενεργού πολίτη, που αναλαμβάνει με αίσθημα συνευθυνης τη ζωή του στα χέρια του.

 

- Θέλετε να προσθέσετε κάτι ακόμα?

Έχω πολλά να πω για την πόλη που ονειρευόμαστε και που -ναι! -είναι δυνατό να φτιάξουμε ακόμα και υπό τις παρούσες συνθήκες, ή μάλλον ειδικά κάτω από τις παρούσες συνθήκες, υπό τις οποίες δεν έχουμε κι άλλη επιλογή. Για μια αλλαγή πλεύσης που θα μας φέρει πιο κοντά στις αξίες μας και στον τρόπο που θα επιλέξουμε εμείς για τη ζωή μας και τις μεταξύ μας σχέσεις. Που θα δίνει νόημα στα μικρά της καθημερινότητας μας και στα μεγάλα που οραματιζόμαστε για τη ζωή.
Φοβάμαι όμως μήπως ακουστούν ως εξαγγελίες, που συνηθίζεται να γίνονται προεκλογικά και γι αυτό θα αφήσω να τα συζητήσουμε την επομένη των εκλογών, όταν θα τα δούμε να αποκτούν περιεχόμενο με τη συμμετοχή όλων μας- και κυρίως των νέων μας.

Θέλω μόνο να πω ότι μετά τις εκλογές ξεκινάει μια συνεργασία μεταξύ μας που θα εξασφαλίσει σε όλους/ες μας μια καλύτερη παιδεία και άρα μια ποιοτικότερη και αξιοβίωτη ζωή για τους ανθρώπους στο Δήμο μας. Έναν Δήμο με εξαιρετικό ανθρώπινο δυναμικό, που έχω γνωρίσει καλά στα σχολεία μας, με τέτοια πολιτισμική και ιστορική μοναδικότητα που του αξίζουν σίγουρα καλύτερες μέρες. Έτσι θα κλείσω μ' ένα σύνθημα, που θέλω να κρατήσουμε ψηλά:
“Παμε μαζί για τα μεγάλα όνειρα που μας αξίζουν!”

Η άξια ομάδα της Συμπαράταξης, έντιμοι άνθρωποι όλων των ηλικιών με όραμα, αποφασιστικότητα, αγωνιστικότητα, ήθος και πίστη σε ιδεώδη και ο επικεφαλής της κίνησης Γ. Γεωργιαννακης αποτελούν την εγγύηση για τήρηση των δεσμεύσεων στη διεκδίκηση της ζωής μας.

 

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

 

 

Η Μαρία Βεκρή μεγάλωσε στην Αγία Βαρβάρα. Υπηρέτησε στα σχολεία μας στην Αγία Βαρβάρα και τις γύρω περιοχές σαν εκπαιδευτικός και σαν σύμβουλος σε Κέντρα Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού. Έχει δυο παιδιά, επιστήμονες στον τομέα τους.

 

Στο ενεργητικό της διαθέτει πολλές και μακροχρόνιες σπουδές:
α. Πτυχίο Φιλοσοφικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών
β. Μεταπτυχιακά:
- στην Εκπαίδευση και στην Εργασία (MSc.,Πανεπιστήμιο Αιγαίου),
- στη Συμβουλευτική (ΠΕΣΥΠ, Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικών και Τεχνολογίας),
- στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό (Πανεπιστήμιο Αθηνών)
γ. Επιμορφώσεις (Αριστοτέλειο Παν/μιο Θεσσαλονίκης, ΣΕΛΜΕ κα.),
δ. Κατάρτιση και εξειδικεύσεις σε Πανεπιστήμια στην Ελλάδα, στην Ευρώπη (Eδιμβούργο, Stirling, Δουβλίνο) και στην Αμερική (Παν/μιο Columbia, Missuri)
ε. Ασχολήθηκε, επίσης, με επιστημονική έρευνα και δημοσιεύσεις, έχει συμμετοχή σε συνέδρια/σεμινάρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ευρωπαϊκές εκπαιδευτικές συνεργασίες, παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού, σεμινάρια σε καθηγητές/γονείς και παιδιά, σχεδιασμό εκπαιδευτικών προγραμμάτων (Aνθρώπινα Δικαιώματα, Αντιμετώπιση Σχολική Διαρροής, Διαμεσολάβηση για το Σχολικό Εκφοβισμό, Εκπαίδευση Γονέων, Ενδυνάμωση Εφήβων , Συμμετοχική Ηγεσία, Δια βίου Διαχείριση Σταδιοδρομίας, Προφορική ιστορία, Συμβουλευτική με την οπτική του Φύλου κ.α)

 

Για το εκπαιδευτικό της έργο έχει τιμηθεί με διακρίσεις και έχει πάρει υποτροφίες.