9ο Γυμνάσιο Αιγάλεω…

Εκπαιδευτικά προγράμματα και δραστηριότητες

 

  1. A.Εκπαιδευτικό πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Στηρίζομαι στα πόδια μου»
  2. Με τη λήξη των μαθημάτων και λίγο πριν την έναρξη των εξετάσεων μαθητές και καθηγητές συγκεντρώθηκαν στο 9ο Γυμνάσιο Αιγάλεω για να κλείσουν πανηγυρικά και αυτή τη σχολική χρονιά. Για την εκπαιδευτική κοινότητα του 9ου Γυμνασίου Αιγάλεω, η συμμετοχή των παιδιών σε εκπαιδευτικά προγράμματα είναι πολύ σημαντική, αφού η μάθηση γίνεται πιο ευχάριστη και συμβάλλει στην προώθηση του εκπαιδευτικού έργου. Στόχος των εκπαιδευτικών προγραμμάτων είναι η δημιουργία των κατάλληλων ερεθισμάτων που θα επιτρέψουν στους μαθητές να εκφραστούν ελεύθερα και δημιουργικά, να αναπτύξουν την κριτική σκέψη, τη φαντασία τους, τη δημιουργικότητά τους και την ευαισθησία τους απέναντι σε κοινωνικά ζητήματα, βελτιώνοντας έτσι την ποιότητα της ζωής τους.
  3. Τα εκπαιδευτικά προγράμματα προτρέπουν και ενθαρρύνουν τα παιδιά να συμμετέχουν ενεργητικά στη διαδικασία της μάθησης και να ερευνούν, να ανακαλύπτουν, να ενεργοποιούν τη φαντασία τους και τη δημιουργικότητά τους καθώς και να κινητοποιούνται διανοητικά και συναισθηματικά σε περιβάλλον συνεργατικότητας.
  4. Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2013-2014 πραγματοποιήθηκε για 10η χρονιά και το πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Στηρίζομαι στα πόδια μου». Βασικοί στόχοι του προγράμματος είναι η ανάπτυξη της προσωπικότητας και των κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών καθώς και η αναγνώριση και αξιοποίηση των δεξιοτήτων και ικανοτήτων που θα τους επιτρέπουν να παίρνουν υπεύθυνες αποφάσεις σε θέματα υγείας αλλά και διαπροσωπικών σχέσεων, τόσο εντός όσο και εκτός σχολικού πλαισίου.
  5. Βασικοί θεματικοί άξονες που απασχόλησαν την παιδαγωγική ομάδα ήταν: ταυτότητα και αυτοεκτίμηση, κατανόηση των επιρροών, αυτοπεποίθηση και αποφασιστικότητα, συναισθήματα, λήψη αποφάσεων. Τα θέματα αυτά προσεγγίστηκαν μέσα από τη δημιουργία ομάδας συζητήσεων, με παιχνίδια ρόλων, καλλιτεχνική δημιουργία, παιδαγωγικά παιχνίδια και ασκήσεις ελεύθερου συνειρμού.
  6. Ως αποτέλεσμα, η παιδαγωγική ομάδα – μαθητές και καθηγητές – εργάστηκαν, εκφράστηκαν, μίλησαν και άκουσαν, έπαιξαν και προβληματίστηκαν. Κοινός τόπος στο τέλος κάθε χρονιάς, η επιθυμία για μια καινούρια ομάδα το επόμενο σχολικό έτος.

Β. Εκπαιδευτικές δραστηριότητες

1. Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος πραγματοποιήθηκε ενδοσχολικό πρωτάθλημα για τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου με πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής του σχολείου, την ενθάρρυνση του Διευθυντή και την υποστήριξη όλων των εκπαιδευτικών του σχολείου. Στο πρωτάθλημα μπάσκετ νικήτρια αναδείχτηκε η ομάδα αγοριών της Γ΄Γυμνασίου ενώ στο βόλλεϋ η ομάδα των μαθητριών της Γ΄Γυμνασίου.

2. Την ίδια ημέρα ανακοινώθηκαν και οι νικητές του διαγωνισμού φωτογραφίας που είχε προκηρύξει το σχολείο. Το 1ο βραβείο δόθηκε από την κριτική επιτροπή στη μαθήτρια Τερτίπη Έλενα (Β4), το 2ο βραβείο στη μαθήτρια Κούρταλη Αναστασία (Β2) και το τρίτο στη μαθήτρια Σπηλιώτη Ελένη (Β4). Οι φωτογραφίες αυτές, μαζί με τις υπόλοιπες 34 που συμμετείχαν στο διαγωνισμό, εκθέτονται τώρα στο χώρο του σχολείου.