- Super User
- Κατηγορία: ΓΥΜΝΑΣΙΑ ΑΙΓΑΛΕΩ
- Τετάρτη, 01 Απριλίου 2015 14:02
ΤΟ 5ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΙΓΑΛΕΩ ΥΠΟΔΕΧΕΤΑΙ 4 ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Από 1-6 Φεβρουαρίου 2015 το σχολείο μας, το 5ο Γυμνάσιο Αιγάλεω, διοργάνωσε την 4η συνάντηση στο πλαίσιο του Προγράμματος Comenius «Η Ευρώπη ρίχνεται στο Νερό». Στο διάστημα αυτό υποδεχτήκαμε τους εκπροσώπους τεσσάρων ευρωπαϊκών σχολείων από την Ρουμανία, Πολωνία, Γαλλία και Μαρτινίκα. Δυστυχώς, σε αυτή τη συνάντηση δεν ήταν μαζί μας οι εκπρόσωποι της Ισπανικής ομάδας (Κανάρια Νησιά).
Η στοχοθεσία της συνάντησης διαμορφώθηκε αφενός με κριτήριο το θέμα και τον αρχικό προγραμματισμό, και αφετέρου με το σκεπτικό ότι οι ιδιαιτερότητες μιας πολυεθνικής ομάδας υπαγορεύουν περιορισμούς στα επίπεδα μάθησης, τα οποία αναμένονται να κατακτηθούν.
Ως εκ τούτου, οι πρωτεύοντες στόχοι ήταν οι ακόλουθοι: γνωριμία με τους τρόπους ύδρευσης της πρωτεύουσας και αντιμετώπισης προβλημάτων που συνεπάγεται η βροχόπτωση- αποχέτευση στην πόλη μας, περιγραφή των μέτρων που λαμβάνει ο Δήμος για την αειφόρο ανάπτυξη, προβολή του προβλήματος του «μπαζωμένου Κηφισού» και των εκβολών του, αναγνώριση αιτιώδους σχέσης νερού και πολιτισμού-εμπορίου-ναυτιλίας, ανταλλαγή πληροφοριών για τα εκπαιδευτικά συστήματα κάθε χώρας, ανάπτυξη των γλωσσικών ικανοτήτων κάθε ομάδας, επιλογή της συνεργασίας για την επίτευξη κοινών στόχων, αξιολόγηση της πορείας της προγράμματος της σύμπραξης.
Επιπρόσθετοι στόχοι της συνάντησης ήταν και οι εξής: γνωριμία με την πολιτιστική κληρονομιά της χώρας μας, η αναγνώριση του ρόλου που έχει το νερό – θάλασσα στη μυθολογία, τη ζωή και τον πολιτισμό μας, βιωματική δράση για τη διαπίστωση πολιτισμικών- τεχνολογικών και εμπορικών παραμέτρων των λιμανιών, γνωριμία με ήθη-έθιμα και λαϊκή παράδοση σχετικά με το νερό, γνωριμία με τη σχολική κοινότητα (μαθητές, καθηγητές, γονείς) και με την τοπική κοινωνία (Δήμος, φορείς, Σύλλογοι).
Παιδαγωγικοί στόχοι της συνάντησης αποτέλεσαν: η προώθηση της συνεργασίας μεταξύ ετερόκλητων ομάδων, η ενίσχυση της επίτευξης κοινών στόχων, η διαχείριση δυσκολιών-αντιπαραθέσεων, η ενθάρρυνση αποτελεσματικών επικοινωνιακών πρακτικών.
Τέλος, συναισθηματικοί- αισθητικοί στόχοι της συνάντησης ήταν: η οικειότητα μεταξύ των μελών της πολυεθνικής ομάδας, η ασφάλεια και η αποδοχή του διαφορετικού, η αισθητική απόλαυση και η ψυχαγωγία, η αποδοχή, η ενεργητική ακρόαση και η ενσυναίσθηση.
Προκειμένου να επιτευχθούν οι παραπάνω στόχοι, διαμορφώσαμε το πρόγραμμα της συνάντησης που συμπεριελάμβανε ποικίλες δραστηριότητες: α) επισκέψεις – ξεναγήσεις (Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, Σούνιο, Μαραθώνας, Ακρόπολη – Μουσείο Ακροπόλεως, λιμάνι Πειραιά, Ισθμός, Λουτράκι, Κηφισός – Δέλτα Φαλήρου, Ιερά Οδός – Μονή Δαφνίου, Αρχαία Αγορά – Πλάκα), β) γνωριμία της πολυεθνικής ομάδας με τον σύλλογο καθηγητών του Σχολείου, τους μαθητές και τους γονείς, με τον Δήμαρχο και τους φορείς της πόλης μας, γ) Περιβαλλοντικό εργαστήριο στο ΚΠΕ Δραπετσώνας και βιωματικό εργαστήριο σε συνεργασία με το κέντρο ΔΡΩ στην Πλάκα, δ) ασκήσεις γνωριμίας και βιωματικά εργαστήρια στους χώρους του σχολείου (Τεχνολογία, Φυσικές Επιστήμες, Εικαστικά), ε) παρουσιάσεις των εργασιών, μουσικοθεατρικά δρώμενα, χοροί και τραγούδια, κάθε ομάδας στο αμφιθέατρο του σχολείου, στ) προβολή εκπαιδευτικών βίντεο - που ετοίμασε η ελληνική ομάδα – σχετικά με τα θέματα της συνάντησης, ζ) διοργάνωση ανοιχτής αποχαιρετιστήριας γιορτής από την ελληνική ομάδα -σε συνεργασία με τους γονείς- στο αμφιθέατρο του Σχολείου μας (μουσικοχορευτικά και θεατρικά δρώμενα), στην οποία συμμετείχαν και πολιτιστικοί σύλλογοι (ΕΛΚΕΛΑΜ, ΚΑΥΚΑΣΟΣ), η) δημιουργία έντυπου υλικού (αφίσα, τουριστικό φυλλάδιο της πόλης μας, ενημερωτικά φυλλάδια για κάθε προορισμό, θ) κατασκευή αναμνηστικών δώρων, ι) σύνταξη ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου αξιολόγησης της συνάντησης και ια) διάχυση στην τοπική κοινωνία.
Αν λάβουμε υπόψη μας όλο το γενικότερο κλίμα που επικράτησε κατά τη διάρκεια της συνάντησης, αλλά και τα – μέχρι στιγμής – σχόλια των ομάδων στο ερωτηματολόγιο που εκπονήθηκε με σκοπό την αξιολόγησή της, μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι οι στόχοι της συνάντησης επιτεύχθηκαν στο ακέραιο, αφού οι συμμετέχοντες: α) γνώρισαν τους τρόπους και τα προβλήματα ύδρευσης – αποχέτευσης της πόλης μας, αναγνώρισαν την αιτιώδη σχέση νερού – πολιτισμού – ναυτιλίας – εμπορίου, αντάλλαξαν πληροφορίες για τα εκπαιδευτικά συστήματα των χωρών τους, βελτίωσαν τις γλωσσικές τους ικανότητες, συνεργάστηκαν για την επίτευξη κοινών στόχων, β) απέκτησαν γνώσεις για τον ελληνικό πολιτισμό, την αρχαία μυθολογία και τεχνολογία, την ελληνική αισθητική σε θέματα μουσικής, χορού, παραδόσεων, γ) δοκίμασαν την ελληνική διατροφή και τα προϊόντα του τόπου μας, δ) συνεργάστηκαν για την επίλυση κοινών προβλημάτων. Οι συντονιστές των ομάδων εκτίμησαν την εφαρμογή του προγράμματος σε κάθε χώρα και διασαφήνισαν τις μεθόδους και στρατηγικές για την περαιτέρω υλοποίησή του.
Τέλος, οφείλουμε να τονίσουμε ότι τα μέλη της πολυεθνική ομάδας (μαθητές και καθηγητές) επέδειξαν ωριμότητα, υπευθυνότητα και ανταποκρίθηκαν στις προσδοκίες μας.
Η υπεύθυνη καθηγήτρια
Φορτσερά Δέσποινα