ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Χαϊδαριώτης
2ος πανελλαδικά!
Ο Χαϊδαριώτης Γιώργος Ζαρκάδας, είναι ο 2ος σε πανελλήνιο επίπεδο στην
κατεύθυνση Οικονομίας και Πληροφορικής και 1ος στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο
Αθηνών (τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας).
Συγκέντρωσε 19300 μόρια στην κατεύθυνση οικονομικών & Πληροφορικής
(20 στο ΑΟΘ , 20 στα Μαθηματικά , 19.6 στο ΑΕΠΠ και 17.6 στην Έκθεση).
Ως μαθητής του 5ου Γυμνασίου Χαϊδαρίου ήταν στην εξάδα του μαθηματικού
διαγωνισμού "Θαλής". Με αφορμή την επιτυχία του αυτή πήρε ολική, τριετή,
υποτροφία στα Εκπαιδευτήρια «Νέα Παιδεία».
Ακολουθεί συνέντευξή του στα φοιτητικά νέα!
1. Θα θέλαμε να μας πεις λίγα λόγια για εσένα (ενδιαφέροντα, φιλοδοξίες).
- Αρχικά μ’ αρέσουν οι επιχειρήσεις, η διοίκηση και οι επενδύσεις. Μέχρι πριν το τελικό στάδιο των πανελληνίων διάβαζα βιβλία management και investing, ενώ ενημερωνόμουν για το χώρο μέσα από άρθρα ψηφιακών εφημερίδων, ακόμη και αναλύσεων αν κάτι με ενδιέφερε πολύ .Μάλιστα, μετά βέβαια από αρκετή μελέτη και με δικές μου οικονομίες έχω αγοράσει μετοχές στο Χ.Α.. Μου προκαλεί μεγάλο ενδιαφέρον και η τεχνολογία , η καινοτομία και η πληροφορική. Έχω ασχοληθεί λοιπόν και με προγραμματισμό εκτός σχολείου. Θα λεγα πως με εξιτάρει και η πολιτική. Στόχος μου αρχικά είναι να δουλέψω σε εταιρείες με όραμα, που αναπτύσσουν καινοτόμα προϊόντα και να συμμετάσχω σε τέτοιες προσπάθειες. Αργότερα, αφού αποκτήσω εμπειρία και ανάλογα με την περίσταση, θα δημιουργήσω κάτι δικό μου.
2. Αν είχες πάντα ως όνειρο να σπουδάσεις στο συγκεκριμένο Τμήμα* και τι είναι αυτό που λειτούργησε σαν κίνητρο για να προσπαθήσεις τόσο στις Πανελλαδικές Εξετάσεις;
- Δεν έχω συμπληρώσει ακόμα το μηχανογραφικό μου, αλλά θα δηλώσω είτε το τμήμα ΔΕΤ( Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας) του ΟΠΑ είτε ένα τμήμα Πληροφορικής στο ΟΠΑ ή το ΕΚΠΑ. Δεν ήταν πάντοτε σκοπός μου να σπουδάσω σε κάποιο συγκεκριμένο τμήμα. Σκοπός μου είναι να πάρω τεχνικές γνώσεις που θα αξιοποιήσω στους μακροχρόνιους στόχους μου. Έτσι, αφού μίλησα με κόσμο και είδα τα προγράμματα σπουδών , κατέληξα στο ότι το πιο κατάλληλο για μένα θα είναι ένα από αυτά τα τμήματα. Αυτό ήταν λοιπόν και το κίνητρο του διαβάσματος.
3. Τι πιστεύεις ότι θα αποικοδομήσεις μετά από τη φοίτηση σου στο πεδίο αυτό;
Μόλις τελειώσουν οι σπουδές μου, θα έχω μεγάλη εξοικείωση με ειδικά εργαλεία των υπολογιστών που χρησιμεύουν στην ανάλυση δεδομένων, στην ανάπτυξη εφαρμογών, στην εξαγωγή στατιστικών συμπερασμάτων, και άλλων που θα μάθω στη συνέχεια.
4. Πόσο απαιτητικό ήταν το καθημερινό πρόγραμμα μελέτης σου;
- Δεν είχα κάποιο συγκεκριμένο πρόγραμμα μελέτης, αν και μετανιώνω γι’ αυτό (το πρόγραμμα πραγματικά κάνει πιο εύκολα τα πάντα)
5. Έβρισκες χρόνο κάθε μέρα για ουσιαστική ξεκούραση και για τα χόμπι σου;
- Αν εξαιρέσουμε τις τελευταίες εβδομάδες που τα έδωσα όλα, σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς είχα άπειρο ελεύθερο χρόνο για γυμναστική, βόλτες, βιβλία κλπ
6. Πώς κατάφερες να χρησιμοποιήσεις τη μνήμη σου αποτελεσματικά; Ποιές είναι για εσένα οι κατάλληλες συνθήκες για να μελετήσεις; Τι σε βοηθά στην αποστήθιση;
- Γενικά πρέπει να διαβάζεις με όρεξη και με διάθεση να κατανοήσεις αυτό που διαβάζεις. Επειδή είναι φυσικό η όρεξη αυτή να μην έρχεται πάντα (έχουμε και ένα instagram να "ελέγξουμε" ) , πρέπει να ορίζεις την ώρα που θα διαβάσεις. Απαραίτητα είναι τα μικρά διαλείμματα ενδιάμεσα στο διάβασμα, για να γεμίζεις μπαταρίες και να συνεχίζεις περισσότερο αποδοτικά. Πολύ σημαντικό για να μην μελαγχολείς και τα παρατάς είναι να αποφασίζεις και να κανονίζεις από νωρίς τι θα κάνεις για να διασκεδάσεις μετά το διάβασμα. Έτσι , δε θα σε πειράζει να έχεις το instagram κλειστό και θα διαβάζεις με κίνητρο. Σημαντικό ρόλο παίζει και η διατροφή. Προτού αποστηθίσεις κάτι πρέπει προφανώς πρώτα να το κατανοείς στο 100% και μετά να το αποδομείς, διακρίνοντας τις νοηματικές ενότητες.
7. Πώς ένιωσες μόλις ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα και πως θα χαρακτήριζες την προσπάθειά σου;
- Το ότι έγραψα 19300 μόρια ήταν μεγάλη έκπληξη, αλλά ήξερα ήδη ότι γενικά τα έχω πάει καλά. Η χαρά ήρθε σε δόσεις μετά από κάθε εξέταση. Θα χαρακτήριζα την προσπάθειά μου ελλιπή στην αρχή της προετοιμασίας, αλλά αρκετή στο τέλος που κατάλαβα πως η επιτυχία και η κούραση πάνε μαζί.
8. Πώς αντέδρασαν οι γονείς σου στο αποτέλεσμα και πόσο και πως σε στήριξαν καθ’ όλη τη διάρκεια της προσπάθειάς σου;
- Οι γονείς μου χάρηκαν με διαφορά περισσότερο από μένα. Με στήριζαν υπενθυμίζοντας μου να διαβάζω χωρίς όμως να με πιέζουν. Ήταν χαριτωμένο και μπορώ να πω πως απόλαυσα το ότι ήμουν το επίκεντρο της προσοχής και το ίδιο συνιστώ να κάνει κάθε υποψήφιος!
9. Τι έχεις να δηλώσεις τόσο στους νέους (μαθητές, τελειόφοιτους λυκείου - επόμενους υποψήφιους) που θέλουν να κυνηγήσουν τα όνειρα τους και να σπουδάσουν αυτό που αγαπούν;
- Παιδιά όσο και να ακούγεται κλισέ , πρέπει να κάνετε κάτι που σας αρέσει. Μόλις το βρείτε και είστε σίγουροι πλέον γι' αυτό, οργανώστε ένα σχέδιο για το πως θα πετύχετε.
10. Θεωρείτε πως στην απόδοσή σας συνέβαλε πιο πολύ το Σχολείο, το Φροντιστήριο (εάν συμμετείχατε) ή η μελέτη σας στο σπίτι ή όλα μαζί;
- Οι καθηγητές συνέβαλλαν σημαντικά στο αποτέλεσμα , τόσο μέσω του μαθήματος όσο και της ψυχολογικής υποστήριξης των μαθητών . Ωστόσο, το ξεκαθάρισμα και η εμπέδωση της ύλης πρέπει να γίνει τελικά από το μαθητή και με τα δικά του κριτήρια. Τουλάχιστον έτσι θα γνωρίζει ότι το όποιο αποτέλεσμα είναι δικό του.
11. Πόσο σημαντικό θεωρείς ότι είναι να δίνουν οι μαθητές τον καλύτερο εαυτό τους στο σχολείο, να κατανοούν την αξία της γνώσης και να μελετούν με σεβασμό;
- Η γενικές γνώσεις που προσφέρει το σχολείο πρέπει να γίνονται κτήμα όλων. Από εκεί και πέρα, κάθε ένας θα πρέπει να προσπαθεί στο μέγιστο για να πετύχει αυτό που θέλει, ακόμη και αν αυτό δε σχετίζεται με τη μόρφωση και την ακαδημαϊκή επιτυχία. Άλλωστε μια ζωή την έχει, και αν δεν το κάνει τώρα , τότε πότε;