ΤΟ 12ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΤΟΝ 1ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ

 

Τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής αποκλειστικά για παιδιά Δημοτικού, ηλικίας 8-12 ετών, διοργάνωσε για πρώτη φορά φέτος ο Μη Κερδοσκοπικός Οργανισμός WRO Hellas με την υποστήριξη του ΟΤΕ και της COSMOTE υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης. O διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της ευρύτερης προσπάθειας για τη διάδοση της νέας εκπαιδευτικής μεθόδου STEM (Science-Technology-Engineering-Mathematics) και την ένταξή της στο σύστημα  διδασκαλίας και εκπαίδευσης μαθητών στην Ελλάδα.

 

Το θέμα του Διαγωνισμού ήταν ¨Η Δική μου Πόλη" και από τον Κορυδαλλό έλαβε μέρος το 12ο Δημοτικό Σχολείο με προπονητή τον καθηγητή πληροφορικής Αριστείδη Κάνδια MSC Ηλεκτρολόγο Μηχ. & Μηχ. Η/Υ.
Στην ομάδα που έχει το όνομα  "Οι εξερευνητές" συμμετείχαν οι μαθητές Ρηγόπουλος Βλάσιος (Στ'), Χότζα Κουιτίμ (Ε'), Γραμματικάκης Ματθαίος (Ε'), Ζαντιώτη Ειρήνη (Δ') και Μουτσάι Αλέξανδρος (Δ').
Θα έπρεπε να κατασκευαστεί μια κατασκευή ρομποτική με κομμάτια LEGO WEDO που να πραγματοποιεί δύο έως τέσσερις αυτοματισμούς με την βοήθεια του διαδεδομένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος για παιδιά SCRATCH που φτιάχτηκε από το φημισμένο Αμερικάνικο Τεχνικό Πανεπιστήμιο ΜΙΤ  και χρησιμοποιείται για την εισαγωγή στον Προγραμματισμό Ηλεκτρονικών Υπολογιστών στο Δημοτικό.
Όπως μας ανέφερε ο κ. Κάνδιας η συμμετοχή του 12ου Δημοτικού  είχε θέμα από την πόλη, μια κατασκευή με ένα ρομποτικό όχημα που δείχνει την συνύπαρξη των φυλακών σου Κορυδαλλού και του σχολείου που βρίσκεται απέναντι.
Το ρομποτικό όχημα έχει έναν ηλεκτροκινητήρα και έναν αισθητήρα απόστασης για την πραγματοποίηση του ενός από τους αυτοματισμούς με την βοήθεια του προγραμματιστικού περιβάλλοντος που προαναφέρθηκε.
Επίσης χρησιμοποιήθηκε το μικρόφωνο του υπολογιστή για την πραγματοποίηση του δεύτερου αυτοματισμού για να προσομοιωθεί ένα συμβάν προβληματικό στον χώρο των φυλακών που θα επηρέαζε αρνητικά την γύρω περιοχή.
Τέλος υπήρχαν διακόπτες στις πύλες των δύο οικημάτων για να πραγματοποιούνται δύο ακόμη αυτοματισμοί.

 

Το ρομποτικό όχημα και το ηλεκτρονικό σύστημα που έκανε συλλογή των καταστάσεων των διακοπτών συνδέονται μέσω της θύρας USB του Η/Υ για να πραγματοποιηθούν οι συμπεριφορές από το πρόγραμμα που αναπτύξαμε στο ΜΙΤ SCRATCH 1.4.
Επίσης στο προγραμματιστικό περιβάλλον αναπτύχθηκε γραφική αναπαράσταση των σεναρίων του ρομποτικού συστήματος.
Το πρόγραμμα πραγματοποιούσε όλη την λογική της ρομποτικής κατασκευής. Ήταν θα μπορούσε να πει κανείς απλοϊκά ο "εγκέφαλος" της κατασκευής.
Τα παιδιά μέσα από αυτήν την κατασκευή έμαθαν να σχεδιάζουν και να υλοποιούν μια σχετικά πολύπλοκη εργασία. Επίσης έμαθαν πως να προγραμματίζουν στον Η/Υ την συμπεριφορά ενός ρομποτικού μηχανισμού.
«Δυστυχώς το σχολείο δεν προκρίθηκε στην ημιτελική φάση, αλλά η συμμετοχή ενός σχολείου που από την προηγούμενη χρονιά έχει την Πληροφορική στο πρόγραμμά του είναι μια αρχή για μια παράδοση που χρόνο με τον χρόνο θα δίνει καλύτερα αποτελέσματα» ανέφερε ο κ. Κάνδιας.
Η ομάδα εκφράζει τις ευχαριστίες της στην  ΟΤΕ-COSMOTE για την δωρεά ενός πακέτου LEGO WEDO που χωρίς αυτό δεν θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί η συμμετοχή,  λόγω έλλειψης κονδυλίων για τέτοιες δραστηριότητες.

 

rompot 2

 

rompot 1

 

 

rompot 3

.