ΓΟΥΡΔΟΜΙΧΑΛΗΣ: "ΑΡΧΕΣ ΙΟΥΛΙΟΥ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΣΤΟΝ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟ"

 

FRONT

 

 

Μετρό 3 χρόνια νωρίτερα από τον Πειραιά

Αρχές Ιουλίου το Μετρό στον Κορυδαλλό.

 

Αντίστροφα μετράει ο χρόνος για την λειτουργία του σταθμού «Κορυδαλλός» της γραμμής 3 του Μετρό, αφού προχωρούν οι εργασίες αποκατάστασης της πλατείας Ελευθερίας.

 

Η γραμμή 3 θα λειτουργήσει από τον Ιούλιο 2019 στους 3 σταθμούς, Αγ. Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, ενώ στους επόμενους 3 σταθμούς, Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο, θα λειτουργήσει μετά από περίπου 3 χρόνια στο τέλος του 2022.

 

Πως όμως φτάσαμε στη τμηματική λειτουργία του Μετρό σε αντίθεση με τον αρχικό σχεδιασμό? Γιατί οι Κορυδαλλιώτες θα έχουν στη διάθεσή τους το πιο σύγχρονο μέσο μεταφοράς 3 χρόνια πιο μπροστά απ’ τους Πειραιώτες;

 

Ο Γρ. Γουρδομιχάλης, αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος, μας εξηγεί.

 

Οι καθυστερήσεις

 

Όπως λέει το έργο είχε προγραμματιστεί να παραδοθεί ολοκληρωμένα, δηλαδή και οι 6 σταθμοί ταυτόχρονα και όχι τμηματικά. Όμως, οι γνωστές γραφειοκρατικές διαδικασίες που υπάρχουν στο ελληνικό δημόσιο και τα ιδιαίτερα τεχνικά προβλήματα που αντιμετωπίστηκαν στο σταθμό «Μανιάτικα» (εξαιρετικά σκληρό πέτρωμα, σπηλαιώσεις, κλπ), και στο σταθμό «Πειραιάς» λόγω της εγγύτητάς του με τη θάλασσα (περίπου 70μ.), προκάλεσαν την καθυστέρηση στο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου κατά περίπου 3 χρόνια.

 

«Η δημοτική αρχή και ο δήμαρχος ανησυχήσαμε έντονα για τη διαφαινόμενη καθυστέρηση ολοκλήρωσης του έργου της επέκτασης», λέει ο Γρ. Γουρδομιχάλης. Και συνεχίζει, «αυτό θα είχε σαν συνέπεια, η πλατεία Ελευθερίας, που έχει κεντροβαρική σημασία για τον Κορυδαλλό, να είναι μπλοκαρισμένη για ακόμα 3 χρόνια. Οι επιπτώσεις από μια τέτοια προοπτική θα ήταν καταστροφικές».

 

Κατά τον υπεύθυνο Περιβάλλοντος του δήμου Κορυδαλλού, «η πλ. Ελευθερίας αποτελεί το ιστορικό, οικονομικό, γεωγραφικό και πολιτιστικό κέντρο της ευρύτερης περιοχής και ο αποκλεισμός της για 3 ακόμα χρόνια δεν ήταν ανεκτός».

 

Η αντίδραση του Δήμου

 

Σε επαφές του δημάρχου Σταύρου Κασιμάτη, αλλά και των δημάρχων των άλλων δύο ενδιαφερόμενων δήμων, Νίκαιας Γ. Ιωακειμίδη, και Αγ. Βαρβάρας Γ. Καπλάνη, με την διοίκηση της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, διερευνήθηκαν τρόποι αντιμετώπισης της καθυστέρησης. Όπως λέει ο αντιδήμαρχος το πρόβλημα ήταν ότι τα προϊόντα εκσκαφής (μπάζα) του τούνελ έβγαιναν στην επιφάνεια από τον σταθμό «Αγ. Βαρβάρα» μέσω ταινιόδρομου που ακολουθούσε τον μετροπόντικα στις εργασίες διάνοιξης προς τον Πειραιά.

Έτσι, ο σταθμός αυτός ήταν δεσμευμένος και δεν ήταν δυνατή η εκτέλεση άλλων εργασιών (τοποθέτηση σιδηροτροχιών, κλπ.). Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ έθεσε ως προϋπόθεση συντόμευσης του έργου την εξαγωγή των μπαζών από την πλ. Ελευθερίας ώστε να απελευθερωθεί ο σταθμός Αγ. Βαρβάρας.

Η ώρα των αποφάσεων

 

«Ήταν μια δύσκολη απόφαση για τη δημοτική αρχή Κορυδαλλού, γιατί όλο το βάρος έπεφτε σε εμάς. Αν δεν δεχόμασταν, δεν θα υπήρχε λύση» μας λέει ο Γρ. Γουρδομιχάλης και συνεχίζει.

 

«Με τον δήμαρχο αναλύσαμε τα δεδομένα και σταθμίσαμε τις επιπτώσεις από την εξαγωγή των μπαζών από το πιο κεντρικό σημείο της πόλης. Δεν υπολογίσαμε το πολιτικό κόστος παρά μόνο το συμφέρον της πόλης μας και προτείναμε στο δημοτικό συμβούλιο να δεχτεί την πρόταση της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ με ταυτόχρονη όμως δέσμευσή της, ότι ανταποδοτικά για αυτό θα παραδώσει τη λειτουργία του μετρό στους 3 πρώτους σταθμούς μέσα στο 2019. Ταυτόχρονα, δηλώσαμε στο δημοτικό συμβούλιο, ότι θα πάρουμε όλα τα απαραίτητα μέτρα για να μειωθούν στο ελάχιστο οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις από την μεταφορά των μπαζών με βαριά φορτηγά δια μέσου της πόλης».

 

Η στάση των παρατάξεων

 

Ρωτήσαμε τον αντιδήμαρχο ποια ήταν η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου και όπως μας είπε η πρόταση της διοίκησης έγινε δεκτή απ’ τις παρατάξεις του κ. Μελά, της κ. Κοιλάκου και της κ. Παπουτσιδάκη, ενώ απορρίφθηκε από τις παρατάξεις του κ. Δημόπουλου και του κ. Διάκου.

Σε ερώτησή μας αν αντιμετωπίστηκαν οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις, η απάντησή του αντιδημάρχου είναι χαρακτηριστική. «Νομίζω ότι τα καταφέραμε. Το Τμήμα Περιβάλλοντος του δήμου παρακολουθούσε στενά και καθημερινά την διαδικασία απομάκρυνσης των μπαζών. Καθορίσαμε το βέλτιστο δρομολόγιο κίνησης των φορτηγών και προσδιορίσαμε χώρο αναμονής τους, υποχρεώσαμε τους υποεργολάβους να εξασφαλίσουν την στεγανότητα των φορτηγών καθώς και το πλύσιμό τους κατά την έξοδο από το εργοτάξιο της πλ. Ελευθερίας. Συνολικά το πετύχαμε, αν εξαιρέσουμε ελάχιστες περιπτώσεις».

Και συνεχίζει, «ελάχιστοι κάτοικοι της περιοχής αισθάνθηκαν όχληση κατά τη διάρκεια της απομάκρυνσης των μπαζών».

 

Η πόρτα του 16ου δημ. Σχολείου

 

Στην ερώτησή μας σχετικά με το αίτημα των γονιών του 16ου δημοτικού σχολείου για δεύτερη είσοδο, η απάντησή του ήταν απόλυτη. «Έχουμε δεσμευτεί γι’ αυτό. Το σχολείο θα αποκτήσει 2η είσοδο στην πλ. Ελευθερίας, πριν να λειτουργήσει το μετρό».

 

Κλείνοντας τη συζήτηση, ο Γρ. Γουρδομιχάλης τόνισε: «Λίγες φορές στο παρελθόν έχουμε βρεθεί μπροστά σε τόσο δύσκολη απόφαση. Στο δίλλημα προσωρινή επιβάρυνση με ταχύτερη λειτουργία του μετρό στο 2019 ή παράταση της αναμονής και του αποκλεισμού της πλατείας Ελευθερίας μέχρι το 2022, επιλέξαμε το πρώτο».

 

Και συνεχίζει, «Τολμήσαμε και οι εξελίξεις μας δικαιώνουν. Πολύ σύντομα, οι συνδημότες μας θα απολαμβάνουν τα πλεονεκτήματα της άνετης και ασφαλούς μετακίνησης με το μετρό και θα απολαμβάνουν τη νέα πλατεία Ελευθερίας. Σημαντική θα είναι η τόνωση   της αγοράς και οι επιχειρήσεις της περιοχής θα ανασάνουν.

 

Αυτό θεωρώ ότι είναι ίσως η πιο σημαντική προσφορά μας στον Κορυδαλλό και τους κατοίκους του».

 

 

BABT